Jefferies’in raporuna göre Çin’de iPhone pazar payı azalıyor
Pazar günü Jefferies analistleri tarafından yapılan gözlemlere göre, iPhone’un satış hacmi Çin’de İşçi Bayramı Tatili haftasında önemli ölçüde düşmeye devam etti ve bir yıl önceki üçüncü sıradaki konumuna kıyasla bu zaman diliminde pazardaki konumu altıncı sıraya geriledi.
Pazar araştırmasına atıfta bulunan analistler, Çin’deki toplam akıllı telefon satış hacminin bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık %2 arttığını hesapladı ve bu da 2024 yılının tamamı için %3’lük bir artış öngörüleriyle tutarlı.
Bu yılki artış temel olarak Huawei’nin tek haneli yüksek bir yüzdeyle artan satışlarına bağlanırken, Android işletim sistemini kullanan akıllı telefonların satışları değişmedi ve iPhone’ların satış hacmi çift haneli önemli bir yüzde düşüşü yaşadı. Vivo bu yıl pazar payında liderliği ele geçirirken, Huawei ve Honor sırasıyla ikinci ve üçüncü, iPhone ise dördüncü sırada yer aldı.
Bununla birlikte Jefferies, iPhone 15 Pro ve Pro Max modellerine yönelik promosyon indirimlerinin sayısında bir artış gözlemledi; bu indirimler geçen hafta büyük online perakende platformlarında, muhtemelen satışları artırmaya yönelik bir strateji olarak, yüzde 2 ila 6 puan arasında arttı.
En önemli fiyat indirimleri, indirimlerin yaklaşık %21’e ulaştığı PDD platformunda ve indirimlerin yaklaşık %16 olduğu JD platformunda (JD) görüldü. Analistlere göre, iPhone’lardaki indirimler, genellikle Mayıs ayının son haftasında başlayan 618 alışveriş festivalinin başlangıcından önce bile artmaya başladı.
“Apple (NASDAQ:AAPL)’ın iPhone’daki pazar payını korumak için 618 alışveriş festivali sırasında önemli promosyon indirimleri uygulayabileceğini düşünüyoruz. Jefferies analistleri, yaklaşan 618 etkinliği için dikkatimizi bu stratejiye odaklıyoruz” dedi.
Bu makale AI’nin yardımıyla hazırlanmış ve çevrilmiş olup bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla bilgi için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.