Her İstanbullu yılda 89 saatini trafikte kaybediyor
İSTANBUL (İGFA) –Ulaşım günümüzde şehirlerin karşılaştığı en önemli sorunlardan biridir.
Hızla artan nüfus kent içi ulaşımı derinden etkilemektedir. INRIX Research’ün yayınladığı rapora göre Londra, trafik yoğunluğunun en yüksek olduğu şehirlerin başında geliyor.
Londra’da yaşayan ortalama bir sürücü, 2022 yılında trafik sıkışıklığı nedeniyle yollarda 156 saat kaybedecek. Londra’yı 155 saat ile Chicago’da yaşayan sürücüler takip ederken, Paris 138 saat kayıpla üçüncü sırada yer alıyor. Dünyanın en büyük metropollerinden biri olan İstanbul, yılda 89 saat kayıpla ilk sırada yer alıyor. Trafik sıkışıklığının yarattığı bu dönemler hem zaman hem de para açısından ekonomiye ciddi zararlar verirken aynı zamanda açığa çıkan karbon gazıyla da çevreyi daha çok kirletiyor.
Araştırmacıların tahminlerine göre süreç bu şekilde devam ederse İngiltere’deki trafik sıkışıklığının maliyeti 2030 yılında 4,4 milyar sterline ulaşacak.
Kanada’da trafik sıkışıklığının maliyetinin yıllık 6 milyar Kanada doları civarında olacağı tahmin ediliyor. 2020 yılında şehir içi trafik sıkışıklığı Çin’deki toplam yakıt tüketiminin %30’una neden oldu.
Trafik sorunu şehirler üzerinde bu kadar büyük bir yük oluştururken, şehir yönetimleri de çözümü akıllı şehir teknolojilerinde buluyor.
Shenzhen ve Singapur’da hayata geçirilen akıllı şehir uygulaması, Çin’in 100 şehrine daha yaygınlaştırılıyor. Uygulamalar Japonya, Güney Kore, Singapur ve Avustralya’da yaygın olarak kullanılmaktadır. Batı dünyasının birçok ülkesinde hükümetler akıllı dijital ikiz uygulamalarını başlatma kararı alıyor. İngiltere hükümeti, yalnızca dijital ikiz uygulaması için 600 milyar £ ayırmaya karar verdi. Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri) gelişmiş akıllı şehir uygulamaları üzerinde çalışıyor.
TÜRKİYE’DE AKILLI ŞEHİR YATIRIMLARINI ARTIRMAMIZ GEREKİYOR
Akıllı şehir anlayışını güçlendirmek ve yaygınlaştırmak için 42 yıldır bilişimin gücünden yararlanan SAMPAŞ Holding Yönetim Kurulu Başkanı Şekip Karakaya, şunları söyledi: “Şehirleşme arttıkça ortaya çıkan sorunlar ve bunların getirdiği yükler de artıyor. sorunlar da artıyor.
Ulaşım kentleşmenin getirdiği en büyük sorunlardan biridir. Özellikle trafikte yaşanan mağduriyet kişilerin hem zaman hem de para kaybına neden olmaktadır. Yani trafik sorunu ülke ekonomisine ciddi zararlar veriyor. Günümüzde araç kullanan ortalama bir İstanbullu yılda yaklaşık 89 saatini trafikte geçiriyor. Bu durum sürdürülebilir değildir. Şehirler trafik sorunlarını çözmek için akıllı şehir vizyonuna ve dijital ikiz teknolojilerine yatırım yapıyor. Bu sayede trafikten anlık bilgi alarak trafik yoğunluğunu ve sorunlu alanları anında görür. Bu verilere dayanarak yeni yatırımları planlarken olası bir kaza durumunda sürece daha kolay müdahale edebiliyoruz” dedi.
İstanbul’un değerli bir metropol olduğuna değinen Karakaya, “İstanbul nüfus yoğunluğu açısından çok hızlı büyüyor; 16 milyon insanın yaşadığı, her yıl 11 milyon turistin ziyaret ettiği, 4 milyondan fazla aracın hareket ettiği bir şehri verimli bir şekilde yönetmenin yolu veri ve zekadan geçiyor. “Bu noktada ulaşım sorununu çözmek için akıllı şehir teknolojilerine ve dijital ikiz teknolojilerine yatırım yapıp metropollerimizi veriyle yönetmemiz gerekiyor” dedi.